Polityka Prywatności

W niniejszym dokumencie informujemy o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach ich zbierania i wykorzystywania, a także o prawach podmiotów danych z tym związanych.

I. Definicje

  • Pliki Cookies, tzw. ciasteczka – oznacza dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki tekstowe, zapisywane na komputerze użytkownika lub innym urządzeniu mobilnym, w czasie korzystania przez niego z serwisów internetowych. Pliki te służą m.in. korzystaniu z różnych funkcji przewidzianych na danej stronie internetowej lub potwierdzeniu, że dany użytkownik widział określone treści z danej witryny internetowej.
  • Serwis – strona internetowa administratora, tj.: FILIP KLEPIN prowadzący działalność gospodarcza LUXE FILIP KLEPIN ul.Rzemieślnicza 2a 63-604 Baranów NIP:6192059474 REGON:526806291 nr. Tel:798103156.
  • Urządzenie – urządzenie elektroniczne, za pomocą którego użytkownik korzysta z serwisu.
  • Użytkownik – podmiot, na którego rzecz świadczone mogą być usługi drogą elektroniczną lub z którymi może zostać zawarta umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną. Użytkownikiem może być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Serwisu Administratora.

II. Administrator danych osobowych

Niniejsza polityka ma zastosowanie do wszystkich przypadków, w których FILIP KLEPIN prowadzący działalność gospodarcza LUXE FILIP KLEPIN jest Administratorem danych osobowych i przetwarza dane osobowe. Pełna nazwa administratora danych osobowych to: FILIP KLEPIN prowadzący działalność gospodarcza LUXE FILIP KLEPIN ul.Rzemieślnicza 2a 63-604 Baranów NIP:6192059474 REGON:526806291 nr. Tel:798103156;

Z Administratorem danych osobowych można skontaktować się:

a) korespondencyjnie – pod adresem siedziby firmy: Rzemieślnicza 2a 63-604 Baranów

b) mailowo – kierując wiadomość na adres: luxeliving@onet.pl

III. Cele przetwarzania danych osobowych

  1. Dlaczego używamy (przetwarzamy) dane osobowe?
    Twoje dane osobowe są przetwarzane tylko wtedy, gdy wymagane jest to do prowadzenia przez Nas działalności i świadczenia usług. Twoje dane będziemy przetwarzać w takim zakresie, w jakim jest to:
    • niezbędne do wykonania usługi/umowy sprzedaży;
    • niezbędne do zapewnienia zgodności z obowiązkami nałożonymi na nasz podmiot przez obowiązujące przepisy;
    • jeśli przetwarzanie danych wymaga zgody od użytkownika – poprosimy o udzielenie zgody.
  2. Jak i kiedy zbieramy dane osobowe?
    Do zbierania danych osobowych dochodzi wtedy, gdy:
    • dokonujesz zakupu towaru na stronie internetowej;
    • składasz zamówienie (mailowo, telefonicznie lub w inny sposób)
    • kontaktujesz się z podmiotem, kierujesz pytania na stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub przebywasz na naszej stronie;
  3. Jakie dane przetwarzamy?
    Przetwarzamy następujące dane osobowe:
    • dane identyfikacyjne – np. imię i nazwisko, nick;
    • dane kontaktowe – np. adres korespondencyjny, adres e- mail, numer telefonu;
    • informacje finansowe – np. dane dotyczące płatności – np. numer konta bankowego, status płatności, faktury, rachunki, informacje o korzystaniu z usług wybranego operatora płatności;
    • dane logowania, w tym adres e-mail, oraz inne informacje udostępnione w ramach konta;
    • informacje dotyczące przesyłki i usług – np. numer referencyjny przesyłki, informacje o jej trasie, dane dotyczące lokalizacji, status przesyłki, miejsce dostawy;
    • informacje dotyczące Ciebie i Twoich preferencji – np. liczba przesyłek, reklamacje, historia zakupów i związanych z nimi działań handlowych, komunikacja;
    • w odniesieniu do podmiotów gospodarczych – np. nazwa firmy, numer NIP, dane osoby kontaktowej;
    • informacje generowane automatycznie – np. adres IP, rodzaj systemu i wyszukiwarki, odwiedzane strony internetowe, informacje o lokalizacji urządzenia;

Zapewniamy, że przetwarzamy je z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych i dane przetwarzane są wyłącznie do celów, o których informujemy.

Administrator przetwarza jedynie takie dane osobowe, które Użytkownik podał w związku z korzystaniem z Serwisu. Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników odbywa się w zakresie:

  1. zawarcia i wykonania umowy sprzedaży, w tym do wystawienia faktury VAT lub rachunku i dostarczenia towaru (dane: imię, nazwisko, adres, adres dostawy, e-mail) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
  2. dochodzenia należności (dane: imię, nazwisko, adres, adres dostawy, e-mail, inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia bądź obrony praw) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
  3. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej (dane: wszelkie niezbędne dane uzyskane od Użytkownika) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,
  4. prowadzenia działań marketingowych i promocyjnych (dane: imię, nazwisko, adres, e-mail, numer telefonu) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
  5. przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną zgodnie z art. 10 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. oraz w celach marketingowych – na podstawie otrzymanej zgody (dane: imię, nazwisko, adres, adres dostawy, e-mail, numer telefonu) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
  6. obsługi komunikatów, opinii lub próśb – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
  7. założenia i prowadzenia konta Użytkownika Serwisu (dane: wskazane przez Użytkownika) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
  8. obsługi procesu reklamacji (dane: imię, nazwisko, adres, adres dostawy, e-mail) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
  9. kontaktu w formie telefonicznej, mailowej (dane: imię, nazwisko, adres, adres dostawy, e-mail, numer telefonu) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a), b) RODO,
  10. odpowiedzi użytkownikowi na pytania zadane poprzez formularz kontaktowy (dane: imięm nazwisko, adres, adres dostawy, e-mail, numer telefonu) – – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO,
  11. przechowywania danych w celach archiwalnych w oparciu o przepisy (wszystkie dane otrzymane od Użytkownika) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,

IV. Dane udostępnione w Serwisie

  1. Kontaktując się z Administratorem za pomocą formularza kontaktowego zbieramy udostępnione przez Ciebie dane: adres e-mail i pozostałe wskazane przez Użytkownika, jak: imię i nazwisko, nazwa i numer telefonu.
  2. Podanie w/w danych jest dobrowolne, lecz wskazanie adresu e-mail jest niezbędne dla nawiązania kontaktu z Administratorem.
  3. Zbieranie i gromadzenie danych następuje w oparciu o zgodę Użytkownika, przysługują mu uprawnienia, o których mowa w niniejszej polityce.
  4. Podawanie danych osobowych nie jest warunkiem korzystania z Serwisu – możliwe jest przeglądanie zawartości strony bez podawania danych. Do automatycznie pozyskiwanych danych należą informacje o parametrach połączenia.
  5. Korzystanie z niektórych funkcjonalności Serwisu może zostać poprzedzone procesem rejestracji (założenia konta), z którym może wiązać się podanie przez Użytkownika jego danych osobowych. Niepodanie tychże danych może się wiązać z ograniczeniem funkcjonalności Serwisu.
  6. Dane osobowe udostępnione w Serwisie nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym także profilowaniu.

V. Okres przechowywania danych osobowych

Nie będziemy przechowywać danych osobowych dłużej niż to konieczne dla celów, dla których zostały one pozyskane. Po upływie okresu przechowywania zostaną usunięte lub zanonimizowane, chyba że będą niezbędne do innych celów, pod warunkiem istnienia podstawy prawnej do zachowania danych osobowych.

Okres przechowywania danych osobowych jest ustalony zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Dane osobowe Użytkownika będą przechowywane przez okres:

  1. niezbędny dla wykonania umowy oraz dochodzenia roszczeń i obrony przez roszczeniami – przez okres realizacji umowy, a także do czasu przedawnienia roszczeń,
  2. rozpatrzenia i obsługi reklamacji, wniosków, skarg, zapytań skierowanych poprzez formularz kontaktowy lub innych kierowanych do Administratora pism lub wniosków – do czasu wyjaśnienia rozpatrywanego zagadnienia,
  3. do czasu cofnięcia udzielonej zgody lub zgłoszenia sprzeciwu, co do przetwarzanych danych osobowych, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie odrębnie udzielonej zgody (np. marketing),
  4. odpowiedni dla wypełnienia ciążących na Administratorze zobowiązań prawnych, wyegzekwowania należności, rozwiązania sporów i zapewnienia bezpieczeństwa; w zakresie realizowanych obowiązków dane przetwarzane będą do czasu wygaśnięcia obowiązku ciążącego na Administratorze (np. dokumenty księgowe – 5-letni okres przechowywania),
  5. odpowiedni dla wykazania przestrzegania zasady rozliczalności – dla udokumentowania spełnienia wymagań wynikających z przepisów prawa, w celu umożliwienia dokonania kontroli przez odpowiednie organy,
  6. niezbędny dla prowadzenia badań statystycznych i badania satysfakcji klienta – przez okres trwania umowy, po tym wyłącznie w formie zanonimizowanej,
  7. pliki cookies – będą przechowywane podczas trwania danej sesji przeglądarki.

VI. Podanie danych osobowych

Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, chyba, że ich podanie wynika z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, np. prawo skarbowe, przepisy o rachunkowości lub ich podanie jest niezbędne do pełnego korzystania z Serwisu, jak również realizacji zamówionych przez Ciebie towarów lub usług.

VII. Odbiorcy danych osobowych

Twoje dane mogą zostać udostępnione:

  • podmiotom przetwarzającym dane osobowe za pomocą zawartych z Administratorem umów powierzenia danych osobowych i innych upoważnień – np. firmy informatyczne, dostawcy i serwisanci IT, firma księgowa, firmy windykacyjne , dostawcy paczek kurierskich i operatorzy pocztowi, obsługa płatnicza, pracownicy Administratora i inne uprawnione przez niego osoby,
  • organy państwowe, organy administracji publicznej i inne nadzorujące przestrzeganie przepisów powszechnie obowiązującego prawa.

VIII. Uprawnienia osób związane z przetwarzaniem danych osobowych

  1. Wszystkim osobom, których dane osobowe przetwarza Administrator przysługują następujące prawa wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych (RODO):
    1. prawo dostępu do danych osobowych – możesz uzyskać potwierdzenie czy i w jakim zakresie Twoje dane są przetwarzane, a także do przysługuje Ci prawo do otrzymania kopii Twoich danych osobowych, które są przez Administratora przetwarzane.
    2. prawo do żądania sprostowania danych osobowych – dbamy, aby dane jakie o Tobie posiadamy były poprawne i kompletne. Możesz jednak żądać sprostowania, uzupełnienia lub zmiany danych osobowych.
    3. “prawo do bycia zapomnianym”, czyli prawo do żądania usunięcia danych osobowych – możesz żądać usunięcia swoich danych osobowych, jeśli np. nie jest już konieczne ich przetwarzanie lub posiadanie w odniesieniu do pierwotnego celu. Musimy jednak zweryfikować, po otrzymaniu Twojej prośby, czy usunięcie danych osobowych jest możliwe, mając na względzie obowiązujące przepisy prawa.
    4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych – możesz żądać czasowego zaprzestania przetwarzania Twoich danych osobowych; możemy je dalej przechowywać.
    5. prawo do przeniesienia danych osobowych – możesz żądać przeniesienia danych osobowych, jakie posiadamy dla Twojego celu u innego Administratora Danych Osobowych. Możesz otrzymać kopię posiadanych danych w powszechnie obowiązującym formacie (zapis elektroniczny); możesz oczekiwać przeniesienia danych osobowych, jeśli zostały one przekazane zostały przez Ciebie w sposób zautomatyzowany na podstawie udzielonej zgody lub w celu wykonania naszych obowiązków umownych.
    6. prawo do cofnięcia udzielonej zgody – możesz cofnąć udzieloną nam zgodę. Od tego momentu, jeśli przetwarzanie odbywało się wyłącznie na podstawie zgody, nie będziemy przetwarzać Twoich danych. Cofnięcie zgody nie będzie miało jednak wpływu na przetwarzanie danych przed cofnięciem zgody.
    7. prawo do wniesienia sprzeciwu – masz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Administrator może odmówić zaprzestania przetwarzania Twoich danych w sytuacji, gdy wykaże istotne i prawnie uzasadnione podstawy do dalszego przetwarzania Twoich danych, które będą mieć nadrzędny charakter wobec Twojego interesu i praw (np. w celu dochodzenia roszczeń prawnych). Jeżeli dane osobowe przetwarzamy w celu marketingowym, prawo do wniesienia sprzeciwu przysługuje Ci w każdym momencie. Po wniesieniu sprzeciwu Administrator zaprzestanie przetwarzania danych osobowych w takich celach. Należy jednak pamiętać, że możemy nie być w stanie zapewnić pewnych usług lub korzyści, jeśli nie będziemy mogli przetwarzać niezbędnych w tym celu danych osobowych.

Jeśli chcesz skorzystać z w/w praw skontaktuj się z Administratorem danych osobowych poprzez:

e-mail: luxeliving@onet.pl

listownie: ul.Rzemieślnicza 2a 63-604 Baranów

IX. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego

Użytkownik Serwisu, w razie uznania, ze przetwarzanie danych odbywa się z naruszeniem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych (RODO) ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Z organem nadzorczym można skontaktować się listownie pod adresem: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, telefonicznie: (22) 531 03 00 lub poprzez zakładkę kontakt dostępną na stronie internetowej: https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.

X. Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy

Twoje dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG).

XI. Pliki cookies i logi systemowe

  1. Czy używamy wtyczek mediów społecznościowych?
    Tak, używamy wtyczek mediów społecznościowych.

    Wtyczek używamy w celu zgodnym z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Wtyczki używane są w celu zwiększenia rozpoznawalności i atrakcyjności strony, jako cel ich używania uznaje się promocję firmy. Uzasadniony interes polega także na zapewnieniu możliwości korzystania z dodatkowych funkcji na naszej stronie internetowej.

    Wtyczki społecznościowe są to przyciski zamieszczone na naszej stronie internetowej, jako linki. Wtyczki oznaczone są logo wybranych mediów społecznościowych.

    Połączenie z dostawcą mediów społecznościowych nawiązuje się z chwilą kliknięcia w link, wówczas przekazywane są dane osobowe do właściwego dostawcy mediów. Dostawca może gromadzić dane osobowe – nie odpowiadamy jednak za ich zakres. W celu niegromadzenia danych poza statystycznymi, zaleca się nie klikać w linki wtyczek społecznościowych zamieszczonych na niniejszej stronie internetowej.

    Używamy wtyczek społecznościowych z następujących sieci:

    – Facebook Inc. (www.facebook.com, 1601 Willow Road, Menlo Park, CA 94025, USA)
    – Instagram Inc. (www.instagram.com, 1 Hacker Way Building 14, First Floor Menlo Park, California, USA)

Jeśli posiadają Państwo konto w mediach społecznościowych, a nie chcą Państwo, aby dostawca mediów społecznościowych gromadził dane osobowe za pośrednictwem naszej strony internetowej, zalecamy wylogować się z odpowiednich mediów przed odwiedzeniem strony wraz z ewentualnym usunięciem plików cookies. Można także wykorzystać rozszerzenie do przeglądarki polegające na blokowaniu określonych skryptów. Blokowanie plików cookies może wpłynąć jednak na niektóre z funkcjonalności naszej strony internetowej.

Podczas wyświetlania naszej strony internetowej, przeglądarka nawiązuje połączenie z serwerami mediów społecznościowych (media otrzymują informacje o wyświetleniu strony). Jeśli nie korzystają Państwo z mediów społecznościowych, informacja przesyłana jest bezpośrednio do serwera dostarczającego media społecznościowe i tam przechowywana. Jeśli natomiast posiadają Państwo konto w mediach, serwis ten będzie mógł przyporządkować wizytę na naszej stronie internetowej bezpośrednio do profilu w serwisie społecznościowym.

Kliknięcie w przyciski mediów społecznościowych – “lubię to” czy “udostępnij” spowoduje przekazanie informacji i opublikowanie w danym serwisie społecznościowym.

Do przetwarzania danych osobowych z naszej strony dochodzi wtedy, gdy osoba korzystająca z mediów społecznościowych dokonuje określonych czynności (np. przeglądania, komentowania, udostępnienia na naszym profilu/stronie w mediach społecznościowych). Zakres danych przetwarzanych zależy od ustawień prywatności w mediach społecznościowych. Przetwarzamy te dane osobowe, które zostały nam udostępnione za pośrednictwem profilu w mediach społecznościowych.

W przypadku osób niezarejestrowanych w tych serwisach przetwarzane są ograniczone dane.

Za przetwarzanie danych osobowych odpowiedzialny jest odpowiedni dostawca mediów społecznościowych, który obsługuje kompleksowo infrastrukturę każdego z tych mediów. Operator mediów społecznościowych powinien przetwarzać Państwa dane w sposób zgodny z przepisami o ochronie danych. W celu zapoznania się z polityką przetwarzania i gromadzenia danych osobowych dostawców mediów społecznościowych zalecamy zapoznanie się z polityką prywatności każdego z nich.

b. Czy używamy plików cookies?
Tak. Używamy plików cookies i podobnych technologii na swoich stronach internetowych.

Serwis nie zbiera w sposób zautomatyzowany żadnych informacji poza zawartymi w plikach cookies (“ciasteczkach”). Pliki cookies stanowią drobne pliki tekstowe, dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniu Użytkownika i ich przeznaczenie dotyczy korzystania ze stron Serwisu. Pliki cookies gromadzone są w sposób bierny z Państwa strony – czyli bez aktywnego, samodzielnego dostarczania tych informacji. Tzw. ciasteczka nie przenoszą złośliwego oprogramowania, nie powodują zmian w konfiguracji. Są niezbędne dla prawidłowego działania Serwisu.

  1. Pliki cookies przy ponownej wizycie w Serwisie są odczytywane, co pomaga dostosować Serwis do Państwa preferencji, a także służą do celów statystycznych.
  2. Cele plików cookies:
    1. utrzymanie sesji – umożliwia zapamiętanie Koszyka lub informacji o zalogowaniu się (dzięki temu nie ma konieczności logowania się na każdej kolejnej podstronie Serwisu),
    2. rozpoznanie urządzenia Użytkownika oraz dostosowanie Serwisu do preferencji Użytkownika,
    3. badanie efektywności reklam Serwisu.
  3. Przeglądarka internetowa, z której korzysta Użytkownik może być ustawiona w taki sposób, aby ostrzegała Użytkownika przed przesłaniem tzw. ciasteczek lub blokowała ich przesył. Przy zablokowanym przesyle plików cookies niektóre funkcje Serwisu mogą nie działać poprawnie.
  4. Informacje systemowe (logi systemów):
    1. Używana przez Państwa przeglądarka internetowa, poprzez którą korzystają Państwo z Serwisu przekazuje automatycznie Administratorowi zapisy informatyczne – logi systemowe. Są to takie informacje jak: adres URL strony internetowej odwiedzanej wcześniej, adres IP, informacje o wersji przeglądarki, z której Państwo korzystają, czas dostępu i ilości przesłanych danych.
    2. Administrator może analizować logi systemów. Informacje uzyskane w ten sposób wykorzystywane są w celach administracyjnych i nie są łączone z Państwa danymi osobowymi.
    3. W popularnych przeglądarkach internetowych instrukcję zarządzania plikami cookies znajdą Państwo w sekcji “Pomoc”. Najczęściej zarządzanie plikami cookies znajduje się w “Ustawieniach”/”Narzędziach:, dalej “Opcje” i “Prywatność”, “Prywatność i bezpieczeństwo” lub “Zaawansowane”. Dalej należy dokonać zmian w ustawieniach plików cookies.
  5. W związku z działaniem i korzystaniem z Serwisu wyróżniamy dwa zasadnicze typy tzw. ciasteczek:
    1. sesyjne (session cookies) – pliki tymczasowe, które przechowywane są do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia przeglądarkim,
    2. stałe (persistent cookies) – tzw. stałe pliki przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika przez określony w ustawieniach dla plików cookies czas lub do momentu ich usunięcia przez Użytkownika Serwisu.
  6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    1. niezbędne pliki cookies – umożliwia korzystanie z usług dostępnych w Serwisie,
    2. wydajnościowe pliki cookies – umożliwia zbieranie informacji o formach korzystania z Serwisu,
    3. funkcjonalne pliki cookies – umożliwia zapamiętanie wybranych przez Użytkownika ustawień (np. w zakresie języka, wyglądu strony internetowej),
    4. reklamowe pliki cookies – umożliwia dostarczenie Użytkownikowi reklam dopasowanych do jego potrzeb i zainteresowań.
  7. W plikach cookies nie są przechowywane informacje stanowiące dane osobowe Użytkowników Serwisu. Administrator nie wykorzystuje plików cookies do zidentyfikowania Użytkownika.
  8. Pliki cookies są wykorzystywane w Serwisie za zgodą Użytkownika. Zgoda ta może zostać wyrażona również przez odpowiednie ustawienia oprogramowania przeglądarki internetowej Użytkownika. Użytkownik ma prawo do cofnięcia udzielonej zgody na wykorzystanie plików cookies w każdym czasie. Użytkownik ma także prawo do usunięcia tychże plików z przeglądarki.
  9. Użytkownik Serwisu ma także prawo do ograniczenia plików cookies lub zmiany ustawień przeglądarki w taki sposób, aby blokowała tzw. „ciasteczka”. Może się zdarzyć, ze wówczas korzystanie z Serwisu będzie mniej wydajne.

XII. Zabezpieczenia organizacyjne i techniczne

  1. Informujemy, że Administrator, w trosce o najwyższe bezpieczeństwo danych osobowych powierzonych przez Użytkowników Serwisu – wdrożył odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, które zapewniają bezpieczeństwo przetwarzania Państwa danych osobowych.
  2. Zabezpieczamy Państwa dane przez dostępem niepowołanych osób trzecich, sprawujemy nadzór nad ochroną danych osobowych przez cały okres posiadania i przetwarzania ich przez podmioty, którym zostały udostępnione na mocy umów powierzenia.
  3. Zabezpieczamy dane przed ich uszkodzeniem, utratą lub zniszczeniem. Stosujemy zabezpieczenia Serwisu – serwerów i połączeń.
  4. Administrator wdrożył odpowiednią i regularnie aktualizowaną politykę ochrony danych osobowych.
  5. Wszelkie procedury związane z ochroną danych osobowych są dokumentowane, okresowo przeglądane i w razie konieczności – aktualizowane. Powyższe wpływa na ciągłość i staranność w zakresie dbania o powierzone dane osobowe.
  6. Pracownicy Administratora (i inne osoby, którym dane są powierzane, zgodnie z niniejszą polityką) mają świadomość praw osób, których dane dotyczą.
  7. Pracownicy Administratora są przeszkoleni w zakresie dostarczania Użytkownikom Serwisu (osobom, których dane dotyczą) informacji o przetwarzaniu danych osobowych, polityki prywatności oraz odbioru zgód.
  8. Pracownicy Administratora, którzy mają udział przy przetwarzaniu danych osobowych posiadają odpowiednie upoważnienie do tych celów przyznane przez Administratora. Administrator prowadzi rejestr osób upoważnionych.
  9. Uprawnienia dostępu do danych osobowych (oraz charakterze i zakresie dostępu)są na bieżąco aktualizowane, a wiedza pracowników jest odświeżana.
  10. Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników bezpośrednio przez Administratora odbywa się wyłącznie w siedzibach Administratora, eliminując tym samym jakiekolwiek zagrożenia związane z dostępem do tych danych nieuprawnionych osób.
  11. Dane osobowe są przechowywane na odpowiednich nośnikach, które są rutynowo kontrolowane, aby nie zagrażały bezpieczeństwu przechowywania i przetwarzania danych osobowych.
  12. Dane osobowe w wersji papierowej (tradycyjnej) są przechowywane poza dostępem osób nieuprawnionych, przy zastosowaniu odpowiednich zabezpieczeń, które opisane są w polityce ochrony danych osobowych Administratora. Pracownicy Administratora mają dostęp do niszczarek dokumentów papierowych.
  13. U Administratora dokonuje się częstych przeglądów logów dostępu na Serwerach.
  14. U Administratora wyznaczono granice fizyczne przetwarzania danych osobowych (pomieszczenia w siedzibie firmy) chroniąc tym samym dane osobowe przed nieuprawnionym dostępem.
  15. Dane osobowe (papierowe lub zapisane na sprzęcie lub nośnikach) nie są wynoszone poza siedzibę Administratora.
  16. U Administratora wykonuje się regularnie kopie zapasowe oraz zapewnia się kontrolę przed złośliwym oprogramowaniem.
  17. U Administratora wprowadzono zasady, procedury, oświadczenia i umowy związane z ochroną danych osobowych (np. umowy powierzenia, oświadczenia o zachowaniu poufności).
  18. Administrator posiada procedurę zarządzania ewentualnymi zdarzeniami, incydentami bezpieczeństwa danych osobowych, w tym procedurę w razie naruszenia ochrony danych osobowych.

XIII. Zmiany polityki prywatności

Niniejsza polityka prywatności jest regularnie sprawdzana i aktualizowana przez Administratora danych osobowych. Może to wynikać zarówno ze zmian przepisów, nowych wytycznych w zakresie ochrony danych osobowych, a także ze względu na ewentualne zmiany technologii, które są wykorzystywane przy przetwarzaniu danych osobowych. Zmiany polityki będą dokonywane także w sytuacji zmiany sposobów, podstaw prawnych czy celów przetwarzania danych osobowych.

Powiadomimy Cię o zmianie naszej polityki prywatności, np. poprzez informację wyświetloną na stronie internetowej.

Polityka prywatności aktualna na dzień: /10.01.2024r