Regulamin

REGULAMIN STRONY INTERNETOWEJ

LUXE FILIP KLEPIN

SPIS TREŚCI:

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE, DEFINICJE
  2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
  3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
  4. SPOSOBY PŁATNOŚCI DOSTĘPNE W SKLEPIE SPRZEDAJĄCEGO
  5. KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY DOSTĘPNE W SKLEPIE SPRZEDAJĄCEGO
  6. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE (DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
  7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
  8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
  9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
  10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy dokument reguluje zasady funkcjonowania sklepu internetowego (dalej: Sklep) i zawierania umów sprzedaży towarów za pośrednictwem Sklepu.
  2. Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż mebli. Wszystkie produkty dostępne w Sklepie są fabrycznie nowe.
  3. Niniejszy regulamin stanowi integralną część umowy sprzedaży zawieranej z Klientem; zawarcie umowy sprzedaży tożsame jest z akceptacją niniejszego regulaminu.
  4. Sklep dostępny pod adresem internetowym luxeliving.pl prowadzony jest przez Sprzedającego: Filip Klepin prowadzący działalność gospodarczą pod firmą LUXE FILIP KLEPIN , ul. Rzemieślnicza 2a, 63-604 Baranów, NIP 6192059474, REGON:526806291, telefon kontaktowy:798103156, adres mailowy: luxeliving@onet.pl
  5. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu (poza pkt. 10 niniejszego regulaminu).
  6. Niniejszy regulamin nie wyłącza, nie ogranicza jakichkolwiek praw konsumentów, które przysługują im na mocy obowiązujących przepisów.
  7. W przypadku niezgodności jakichkolwiek zapisów Regulaminu z przepisami prawa, pierwszeństwo mają te przepisy, a w przypadku ewentualnych wątpliwości tłumaczy się je na korzyść konsumenta.
  8. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedający. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronach Sklepu. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sprzedający ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
  9. Definicje użyte w niniejszym regulaminie:
    1. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
    2. REGULAMIN – niniejszy regulamin.
    3. SKLEP – sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym luxeliving.pl
    4. SPRZEDAJĄCY – FILIP KLEPIN prowadzący działalność gospodarcza pod nazwą LUXE FILIP KLEPIN ul. Rzemieślnicza 2a 63-604 Baranów NIP:6192059474 REGON 526806291 nr. tel: 798103156
    5. KLIENT, KUPUJĄCY, ZAMAWIAJĄCY – pełnoletnie osoby fizyczne, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym kodeks cywilny przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedającym.
    6. KODEKS CYWILNY – ustawa – kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
    7. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – usługa udostępniana przez sprzedającego w Sklepie, która umożliwia złożenie zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów do koszyka zakupów (elektronicznego, dostępnego w Sklepie) oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i formy płatności,
    8. OPINIE KLIENTÓW – usługa udostępniana przez sprzedającego, świadczona drogą elektroniczną, która polega na udostępnieniu Użytkownikom możliwości zamieszczenia subiektywnej i indywidualnej opinii na temat danego Produktu. Usługa świadczona jest za pośrednictwem dedykowanego formularza zamieszczonego w Sklepie.
    9. PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedającym,
    10. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży wybranego Produktu lub Produktów ze Sklepu ze Sprzedającym,
    11. FORMULARZ REJESTRACJI – usługa udostępniana drogą elektroniczną przez Sprzedającego, formularz dla Użytkownika, którego wypełnienie jest niezbędne dla dokonania rejestracji w Sklepie,
    12. KONTO KLIENTA – usługa elektroniczna udostępniona w Sklepie, która po wprowadzeniu loginu (adres e-mail) i hasła umożliwia m.in śledzenie etapu realizacji Zamówień, historii Zamówień, umożliwia dostęp do edycji lub uzupełnienia danych wprowadzonych przez Klienta,
    13. LOGIN – adres poczty elektronicznej e-mail wskazany przez Użytkownika podczas rejestracji w Sklepie, element wymagany (wraz z Hasłem) do założenia Konta Zamawiającego.
    14. HASŁO – ciąg znaków liter, cyfr lub innych wybranych przez Użytkownika podczas rejestracji Konta Klienta, wykorzystywane w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta.
    15. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem, a Sprzedającym za pośrednictwem Sklepu.
    16. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014 poz. 827 ze zm.).
    17. UŻYTKOWNIK – każda osoba korzystająca z strony internetowej: luxeliving.pl

2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM

  1. W Sklepie Sprzedającego dostępne są następujące Usługi Elektroniczne:
    1. Formularz Zamówienia,
    2. Opinie klientów,
    3. Formularz Rejestracji.
    4. Konto klienta.
    5. Powyższe usługi są świadczone 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu.
  2. Powyższe usługi są świadczone 24h na dobę przez 7 dni w tygodniu.
  3. Usługi wskazane w pkt powyżej są świadczone dla Klientów nieodpłatnie.
  4. Formularz Zamówienia – korzystanie z usługi Formularza Zamówienia rozpoczyna się z chwilą dodania pierwszego Produktu do koszyka w Sklepie. Złożenie Zamówienia następuje po spełnieniu łącznie dwóch kolejnych kroków: 1. po wypełnieniu Formularza Zamówienia i 2. kliknięciu pola „Zamów z obowiązkiem zapłaty” – do tego momentu istnieje możliwość zmiany wprowadzanych danych.
  5. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie następujących danych: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu, mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej e-mail, numer telefonu kontaktowego, Produkt/y, ich ilość, adres i sposób dostawy, sposób płatności.
  6. W wypadku Użytkowników niebędących konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
  7. Usługa „Opinie klientów” polega na umożliwieniu Użytkownikom zamieszczenia na Stronie Sprzedającego (lub zakładce danego Towaru) za pośrednictwem formularza udostępnionego przez Sprzedającego, indywidualnej i subiektywnej opinii Użytkownika dotyczącej danego Towaru.
  8. Sprzedający informuje, że Użytkownik nie otrzymuje wynagrodzenia ani innych profitów od Sprzedającego za korzystanie z tej usługi.
  9. Sprzedający oświadcza, że nie zapewnia żadnych mechanizmów weryfikacji prawdziwości opinii, co oznacza, że każdy Użytkownik może zamieścić opinię. Sprzedający nie zapewnia, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy nabyli dany Towar.
  10. Zamieszczając treści na stronie Sklepu, Użytkownik dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania zamieszczanych treści.
  11. Sprzedający zapewnia Użytkownikom odpowiednie zasoby informatyczne do udostępniania i rozpowszechniania treści, jednak treści tych nie należy utożsamiać z poglądami lub opiniami Sprzedającego.
  12. Użytkownicy ponoszą odpowiedzialność za zamieszczane i udostępniane przez siebie treści poprzez korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedającego.
  13. Sprzedający informuje, że Użytkownicy nie mogą zamieszczać treści, które mogłyby w jakikolwiek sposób naruszać dobra osobiste osób trzecich czy Sprzedającego, czy też naruszać jakiekolwiek inne prawa osób trzecich, w tym prawa autorskie i prawa pokrewne, prawa własności przemysłowej, tajemnicę przedsiębiorstwa. Zabronione jest także zamieszczanie przez Użytkowników jakichkolwiek treści o charakterze obraźliwym, naruszających dobre obyczaje, przepisy prawne lub normy społeczne, czy też treści zawierające jakiekolwiek dane osobowe osób trzecich bez ich zgody, a także treści o charakterze reklamowym.
  14. Zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną jest równoznaczne ze złożeniem przez Kupującego oświadczeń następujących treści:
    1. przystępuję do korzystania z usług dobrowolnie,
    2. dane zawarte w formularzu kontaktowym są zgodne z prawdą i nie naruszają praw osób trzecich.
  15. Dokonując Zamówienia, Klient może, ale nie musi zarejestrować się w Sklepie i utworzyć Konto Klienta. Przy kolejnych Zamówieniach nie będzie musiał podawać każdorazowo danych osobowych.
  16. Rejestracja jest usługą bezpłatną i dobrowolną. Login i Hasło podane przez Użytkownika mają charakter poufny. Hasło Klienta nie jest znane Sprzedającemu ani w żaden zapisywane/utrwalane w systemie Sprzedającego.
  17. Każdy Klient może posiadać jedno Konto Klienta zarejestrowane na jednym adresie poczty elektronicznej e-mail.
  18. Konto Klienta można założyć w każdym czasie, zarówno w przed przystąpieniem do zakupów, jak i w ich trakcie. Zabronione jest korzystanie z Konta Klienta innej osoby. Nie wolno udostępniać innym Użytkownikom dostępu do swojego Konta Klienta.
  19. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedający to:
    1. Komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu.
    2. Dostęp do poczty elektronicznej.
    3. Przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 32 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 9 i wyższej, Opera w wersji 23 i wyższej, Google Chrome w wersji 37 i wyższej.
    4. Zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768
    5. Włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Produktach podane w Sklepie, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  2. Oprócz Ceny Produktu widoczna jest na stronie przy aktualnej cenie również najniższa cena danego Produktu z ostatnich 30 dni.
  3. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w walucie złotych polskich i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT oraz ewentualne cła.
  4. Ceny nie zawierają ewentualnych kosztów dostawy i płatności, które są wskazywane w trakcie składania Zamówienia.
  5. Cena Produktu widoczna na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów już po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
  6. Złożenie Zamówienia przez Klienta jest niezbędne w celu zawarcia umowy sprzedaży.
  7. Po złożeniu Zamówienia Sprzedający niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej e-mail Kupującego, która zawiera co najmniej potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia oraz oświadczenie Sprzedającego o otrzymaniu Zamówienia.
  8. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni roboczych przyjmuje Zamówienie do realizacji. Klient otrzyma na potwierdzenie tego faktu wiadomość e-mail na adres poczty elektronicznej wskazany w Formularzu Zamówienia. Z chwilą otrzymania przez Klienta oświadczenia, o którym mowa powyżej zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedającym.
  9. Sprzedający umożliwia także dokonywanie Zamówień za pośrednictwem połączenia telefonicznego na następujące numer telefonu 798103156 w dniach: poniedziałek – piątek w godzinach 7-16 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, opłata jak za połączenie standardowe – wg. cennika właściwego operatora).
  10. Zamówienie złożone za pomocą telefonu powinno określać co najmniej istotne postanowienia Umowy Sprzedaży, tj. Produkt, wybrany wariant (jeśli jest dostępnych kilka o odmiennych parametrach) oraz jego cenę. W braku oznaczenia przez Klienta w Zamówieniu terminu w ciągu którego oczekiwać będzie odpowiedzi Sprzedającego, Zamówienie złożone w ten sposób przestaje go wiązać, gdy nie zostanie przyjęte niezwłocznie przez Sprzedającego.
  11. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez:
    1. udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu,
    2. przesłanie Klientowi wiadomości e-mail potwierdzającej zawarcie przez strony umowy (przyjęcie zamówienia do realizacji przez Sprzedającego),
    3. dołączenie do przesyłki dowodu zakupu i specyfikacji zawartej Umowy Sprzedaży,
  12. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Sprzedającego.

4. SPOSOBY PŁATNOŚCI DOSTĘPNE W SKLEPIE SPRZEDAJĄCEGO

  1. Sprzedający umożliwia następujące sposoby płatności:
    1. Płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki,
    2. Płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedającego: 92 1020 2241 0000 2602 0079 0535 PKO BANK POLSKI
    3. Płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu: Przelewy24
    4. Płatność przelewem online za pośrednictwem serwisu Przelewy24.
  2. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi: Przelewy24.pl – spółka PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby: ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań) wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887,
  3. Operatorzy płatności wskazani powyżej występują jako dostawca usług płatniczych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2360, 2640, z 2023 r. poz. 1394, 1723.). Organem sprawującym nadzór nad podmiotami obsługującymi płatności elektroniczne jest Komisja Nadzoru Finansowego.
  4. Kupujący powinien dokonać płatności za Towar w terminie 3 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży, a w przypadku płatności za pobraniem – najpóźniej przy odbiorze Towaru. W przypadku nieopłacenia przez Klienta ceny za Produkt, Sprzedający wyznaczy Klientowi dodatkowy termin do opłacenia ceny, wynoszący co najmniej 3 dni z tym zastrzeżeniem, że bezskuteczny upływu wyznaczonego terminu będzie traktowany, jako odstąpienie przez Sprzedającego od Umowy. W przypadku płatności za pobraniem Sprzedający może nie wydawać Klientowi Produktu do czasu otrzymania zapłaty. Informacja o wyznaczeniu dodatkowego terminu zostanie wysłana Klientowi na adres poczty elektronicznej Klienta.

5. KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY DOSTĘPNE W SKLEPIE SPRZEDAJĄCEGO

  1. Sprzedający udostępnia następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
    1. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa, przesyłka paletowa.
    2. Transport własny Sprzedającego.
    3. Odbiór osobisty – miejsca i terminy odbiorów wskazywane są w trakcie składania Zamówienia poprzez Formularz Zamówienia oraz na stronie internetowej Sklepu Internetowego w zakładce „Dostawa”.
  2. Dostawa Produktów dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  3. Ewentualne koszty dostawy są stanowią koszt Kupującego i są wskazywane w trakcie składania Zamówienia. Są one uzależnione od wybranego przez Klienta sposobu dostawy oraz płatności.
  4. Maksymalny okres dostawy Towaru do Klienta wynosi: 14 dni chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny – krótszy termin. Termin ten należy liczyć: dla płatności przelewem, płatności elektronicznej lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego, a w przypadku płatności za pobraniem – licząc od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  5. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności w systemie ratalnym – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedającego środkami z udzielonego Klientowi kredytu.
  6. Czas realizacji Zamówienia podawany jest przy każdym Towarze na Stronie Towaru oddzielnie. Niektóre z Towarów produkowane są na „specjalne zamówienie”, wówczas czas ich realizacji uzgadniany jest indywidualnie z Zamawiającym.

6. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE (DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)

  1. Sprzedający odpowiada za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży na zasadach opisanych w ustawie z dnia 30.05.2014 roku – o prawach konsumenta (Dz. U. z 2023 r. poz. 2759).
  2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.
  3. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania towaru, jeżeli:
    1. zostało ono przeprowadzone przez Sprzedającego lub na jego odpowiedzialność lub,
    2. niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Klienta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedającego.
  4. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany.
  5. Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy lub Sprzedający może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego.
  6. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży.
  7. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy zachodzi jeden z następujących przypadków:
    1. Sprzedający odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży,
    2. Sprzedający nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z Umową Sprzedaży i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta lub nie poniósł kosztów doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży (kosztów wymiany lub naprawy), lub nie zdemontował Produktu (lub nie zlecił jego zdemontowania na swój koszt) jeżeli został on zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży, a Sprzedający odpowiada za zamontowanie Produktu,
    3. Brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową Sprzedaży,
    4. Brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony umożliwiających żądanie naprawienia lub wymiany Produktu,
    5. Z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
  8. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży.
  9. Sprzedający zwraca Klientowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny.
  10. Klient nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest nieistotny.
  11. Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży, Klient może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Klienta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Klient zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową Sprzedaży.
  12. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Klient niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedającemu na jego koszt. Sprzedający zwraca Klientowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
  13. Sprzedający dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  14. Klient może wstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Sprzedającego obowiązków w zakresie doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub spełnienia obowiązków w zakresie odstąpienia od Umowy Sprzedaży/obniżenia ceny
  15. Reklamacja może zostać złożona przez Klienta:
    1. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: luxeliving@onet.pl
    2. pisemnie na adres siedziby Sprzedającego, tj.: Baranów 63-604 ul. Rzemieślnicza 2a
  16. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji:
    1. informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady,
    2. żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży oraz,
    3. danych kontaktowych składającego reklamację – co ułatwi i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedającego.
  17. Złożenie reklamacji przy niezastosowaniu wskazanych powyżej zaleceń nie wpływa na jej skuteczność ani ważność, a jedynie stanowi zalecenie Sprzedającego dla ułatwienia i usprawnienia przeprowadzenia procesu reklamacyjnego.
  18. Sprzedający ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych licząc od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedającego w powyższym terminie oznacza, że Sprzedający uznał reklamację za uzasadnioną.
  19. W przypadku, gdy do ustosunkowania się przez Sprzedającego do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedającego, Klient zostanie poproszony o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedającego na adres Sprzedającego.
  20. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostępnienie, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu Sprzedającego w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
  21. Prośba o dostarczenie Produktu, o której mowa w punkcie powyżej, nie ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sprzedającego do reklamacji Klienta, oraz nie narusza praw Klienta.
  22. Dodatkowe uwagi dotyczące postępowań reklamacyjnych:
    1. w przypadku reklamacji Towaru, należy do niego dołączyć oryginał dowodu zakupu – faktury lub paragonu,
    2. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia, które zostaną spowodowane niewłaściwym opakowaniem Towaru,
    3. Sprzedający może zapewnić odbiór Towaru – nie obejmuje to swym zakresem usług wnoszenia lub znoszenia i pakowania Towaru,
    4. Sprzedający, w przypadku reklamacji opierającej się o odbiór przez Sprzedającego lub firmę przez niego wskazaną, podejmuje dwie próby odbioru Towaru objętego zgłoszeniem reklamacyjnym,
    5. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, jeśli uszkodzenie Towaru powstało wskutek działań, za które odpowiedzialność ponosi Klient, w tym nienależytego, niezgodnego z instrukcją użytkowania lub konserwacji lub zniszczeniu przez Klienta,
    6. jeśli naprawa lub wymiana towaru wynikła ze złego użytkowania Towaru przez Klienta (uszkodzenia mechaniczne), za które winę ponosi Klient, wówczas koszt dostawy Towaru po zrealizowaniu procedury reklamacyjnej pokrywa Klient.
    7. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia powstały z winy Klienta, tj.:
      • wynikające z niewłaściwego montażu, użytkowania, konserwacji, czyszczenia, przechowywania, zwykłego użytkowania i upływu czasu,
      • uszkodzeń mechanicznych.
    8. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za dźwięki wytwarzane przez stelaże wykonane z drewna – materiału naturalnego, jako zwykłej konsekwencji jego zastosowania, a wynikającej ze zmiany temperatur, wilgotności w pomieszczeniu, w którym użytkowany jest Produkt.

7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
  2. Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    1. Klient będący konsumentem uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
    2. Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedającym.
    3. Klient będący konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedającym, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich – http://www.federacja-konsumentow.org.pl/63,tu-znajdziesz-pomoc.html).

8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (DOTYCZY UMÓW SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
    1. pisemnie na adres siedziby Sprzedającego,
    2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: luxeliving@onet.pl
  2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest na stronie: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/forma/
  3. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Bieg terminów na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy rozpoczyna się:
    1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedający wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
      • obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo,
      • polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
    2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
  6. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego Klientowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu.
  7. Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie).
  8. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument w pierwotnej transakcji, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt Sprzedającemu lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedającego do odbioru, chyba że Sprzedający zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: Baranów 63-604 ul. Rzemieślnicza 2a
  10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  11. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
    1. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
    2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
    3. W przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  12. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, które są zawarte w treści art. 38 ustawy z dnia 30.05.2014 r. – o prawach konsumenta (Dz. U. z 2023 r.poz. 2759.).
  13. W odniesieniu do usług oferowanych przez Sprzedającego, a wynikających z treści art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w stosunku do umów:
    1. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;
    2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie ma kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    3. w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb – tzw. produkt na zamówienie,
    4. w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    5. w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedający do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedający świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów;
    6. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
  14. Postanowienia niniejszego punktu Regulaminu stosuje się odpowiednio do Klienta – osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  15. Ustawy o prawach konsumenta nie stosuje się – a więc także uprawnienia do odstąpienia – do umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa, jeżeli konsument jest zobowiązany do zapłaty kwoty nieprzekraczającej pięćdziesięciu złotych.

9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

  1. Niniejsza część regulaminu dotyczy wyłącznie Klientów niebędących jednocześnie konsumentami, przy czym za konsumentów w rozumieniu niniejszego punktu Regulaminu traktowane są także osoby fizyczne zawierające umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  2. W przypadku Klientów niebędących jednocześnie konsumentami Sprzedający ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności w Formularzu Zamówienia oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
  3. Klient niebędący jednocześnie konsumentem zobowiązany jest do wykonania swojego zobowiązania z tytułu Umowy Sprzedaży (tj. w szczególności zapłaty ceny i odbioru Produktu) niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
  4. Produkty będące przedmiotem Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym jednocześnie konsumentem pozostają własnością Sprzedającego do uiszczenia ceny i kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży przez Klienta.
  5. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta nie będącego jednocześnie konsumentem korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy. Sprzedający w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
  6. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący jednocześnie konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  7. W wypadku Użytkowników nie będących konsumentami Sprzedający może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
  8. Odpowiedzialność Sprzedającego w stosunku do Użytkownika/Klienta nie będącego jednocześnie konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży. Sprzedający ponosi odpowiedzialność w stosunku do Użytkownika/Klienta nie będącego jednocześnie konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego jednocześnie konsumentem.
  9. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedającym, a Klientem/Użytkownikiem niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego.
  10. Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu zgodności Produktu z Umową Sprzedaży, o której mowa w niniejszym Regulaminie oraz z tytułu rękojmi za wady Produktu jest wyłączona w odniesieniu do Klientów niebędących konsumentami.

10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
  2. Możliwości zmiany Regulaminu:
    1. Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest.: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw; zmiany zakresu, odpłatności lub formy świadczonych Usług Elektronicznych, zmiany adresu Sprzedającego – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizacje postanowień niniejszego Regulaminu.
  3. Zmieniony regulamin wiąże Kupującego/Użytkownika, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o zmianie Regulaminu.
  4. Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Użytkowników/Klientów będących jednocześnie konsumentami i korzystających ze Sklepu Internetowego przed dniem wejścia w życie zmian, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
  5. W sytuacji, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych – Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
  6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. Dz. U. z 2020 r. poz. 344); dla Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 2759.) oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  7. Spory powstałe pomiędzy Sprzedającym, a Użytkownikiem/Klientem będącym jednocześnie konsumentem zostają poddane właściwym sądom powszechnym. Spory powstałe pomiędzy Sprzedającym, a Użytkownikiem/Klientem niebędącym jednocześnie konsumentem lub osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego.

Stan prawny regulaminu na dzień 10.01.2024 r.

Regulamin obowiązuje od dnia 10.01.2024r.